Friday 28 October 2011

Vet ni vad EB är?

Som rubriken lyder Vet ni vad sjukdomen EB är? det visste inte jag heller innan jag av en slump hamnade in på denna blogg: http://lillaellyskampmotjeb.blogspot.com
Gå in på den bloggen och läs om en familj vars dotter har den hemskaste sjukdom jag någonsin hört om! Ingen!  speciellt inte ett barn skall behöva lida så! Hur Ellys familj orkar övergår mitt förstånd, mammahjärtat blöder för dom! Därifrån kan man oxå läsa om lilla Hugo och Nathalie och om baby Tripp och Daylon mfl. Gripande berättelser om hur det är att leva med denna sjukdom!
Denna vecka är EB awerness week och därför tycker jag att ni som inte hört om denna sjukdom, läs om den, läs om familjerna som drabbats och om ni vill, donera en slant till forskningen, det tänker jag göra!

No comments:

Post a Comment