Tuesday 13 December 2011

julfest, Lucia å Ikea..

Jaha, nu e d igen en vecka sen jag uppdaterade bloggen! Dagarna flyger iväg i ett rasande tempo tycker jag, hinner ingenting!
Nåja sen senast jag skrev har en del hunnit hända, förra veckan var vi på koll till rådgivning med A och han hade växt jättemycke! han som brukar gå upp typ 150 g i månaden hade gått upp 950 g på 2 månader.. :) fint!

Har oxå hunnit med två begravningar, Gambämommos på fredagen och en kompis pappas begravning på lördagen. Stämningsfullt men sorgligt! Gambämommo hann ju bli 94 år så hon hann leva ett långt fint liv medan kompisens pappa fick leva mycket kortare än vad han borde ha gjort, sorgen är nog en helt annan tror jag när någon rycks bort för tidigt!

Sen i lördags hade  vi den årliga tjejisjulfesten! på stadshotellet blev det i år igen, grannstaden har nu int så mycket annat att erbjuda förståss.. :) kul kväll men jag hade svårt att slappna av å då jag ju ännu ammar ville jag ju inte dricka mig askalas heller... nästa år då ska jag festa till det på vår julfest tror jag! :) Roligt var det ändå och vi kom hem så där lagom sent så man orkade med följande dag oxå! :)

Idag är det ju Lucia då och vi skall fara å lussa hos min farmor! hon vet inte om det å jag tror det blir en glad överraskning för henne! :) Ella ska självklart vara Lucia å Aron får vara pepparkaksgubbe... :) å jag och Ella skall sen å kolla in stadens Lucia (vem det nu blev i år?, inte uppdaterad på det då vi int har nå ÖT) och vi skall även en sväng till Herlers Museum för att få boosta upp julstämningen lite! :)

På lördag då tar jag med mig Chricki å far till IKEA tammerfors och sen till Ideapark! Alla årets julklappar skall inhandlas under den resan är det tänkt och jag måste nog börja lista upp vem som ska få vad i år... :) jag älskar att ge julklappar, jag vill gärna fundera ut lite vad folk vill ha, så dom verkligen uppskattar det man handlar så det inte bara blir bortglömt i ngt skåp!
I år ser jag fram emot julen, det ska bli roligt att umgås med familjen och se hur glada barnen är! :)

No comments:

Post a Comment