Friday 24 February 2012

fredag morgon kl 7..

.."normala" familjer sover antagligen men här i huset är alla vakna som vanligt! det hör till ovanligheten att sova längre än till halv 8 och oftast vaknar barnen redan halv 7... vilke tur att jag är morgonmänniska! :) nu har jag redan hunnit dricka morgonkaffe och gett barnen sin morgonmjölk...:)
Aron är förkyld och igårkväll var vi in till tant Anita på HVC för att kolla upp honom, allt var nog ok, öronen bra å crp på 11 men väldigt täppt är han, så täppt så han inte kan sova, han fick spira (som vi får fortsätta med ett par kvällar) och sen fick han pronaxen. Natten innan sov han i 10 minuters knyckar och hela familjen var trötta å sura igår förståss.. men i natt har han sovit som en stock! å jag me! :) somna halv 9... :) så en utvilad mor har vi här i huset iaf..... :)
Idag vaknade lillkillen feberfri! :) men fortfarande täppt i nästan ålar (maskar) han omkring huset och skäller ut sina leksaker! Stora damen ligger i soffan under filten och myser!
Idag ska vi pyssla å spela memory och sånt å ikväll blir det bastubad för hela familjen, E har oxå valt ut fredagsgott som hon å pappa ska äta framför bolibompa ikväll!
Imorgon tror jag att jag å E å jag skall bege oss till rummelbacken å åka pulka!
Ha en bra fredag mina vänner! :)

2 comments:

  1. Skönt att det inte blev så långvarigt och att ni övriga klarat er undan. Här håller febern minsann i sig, Milton är inne på sitt andra dygn och Jonas har nu fjärde dagen 39 graders feber :(

    ReplyDelete
  2. Det verkar som ni fått den värre varianten! usch å fy för årets flunssa! det tär ju så på kroppen att ha feber så länge! hoppas det ger sig för er snart!

    ReplyDelete