Monday 27 February 2012

Sjukstugan..

Ja här fortsätter sjukstugan, Aron är fortfarande snuvig, täppt å SUR.. vårt glada lilla barn har visat upp en sällan skådad sur sida som så smått tär på mammas nerver. Jag förstår dock att han är sur, det kommer nämligen 4 tänder samtidigt, stackars lilleman, förkyld å 4 tänder, vem sku int va sur då! Men hursomhaver hymlar jag inte med att jag tycker att det är jobbigt när barnen är sjuka och gnälliga! Jag är inte känd för det längsta tålamodet i världen precis å nu då det varit surt här i snart en vecka så har jag väldigt kort stubin!
Å det blir ju förståss inte bättre då Ella är full av energi å inte riktigt förstår att vi inte kan vara ut å leka som vi brukar då Aron är sjuk... vi slipper ut först då far i huset kommer hem å det tenderar att bli långa dagar då både mor å dotter längtar ut!
Jag vill ha vår nu! det räcker med vinter och snö, jag vill ha klott å vattenpölar att leka i å doften av jord å små löv på träden och fågelsång!
Jag vill plantera blommor å klippa gräsmatta å göra i ordning potatislandet å allt det där! snälla vår kom nu!

/mamma sur

No comments:

Post a Comment