Thursday 7 February 2013

tillbaka till jobbet..

..på riktigt alltså, heltid med allt vad det innebär, ja det ska jag snart. närmare bestämt den 1.3 börjar jag jobba igen!
Det känns bra faktiskt! Jag gillar ju att jobba, och har ju jobbat helger nu medan jag varit hemma på vårdledigt oxå. När Ella va liten började jag jobba direkt mammaledigt var slut, nu med Aron så har jag ju varit hemma betydligt längre.. det beror nog främst på att Ella fick stanna hemma med Farmor (som hade alterneringsledigt) tills hon var 2. Nu blir Aron 2 i April och jag tycket det passar att börja..
Faktum är att vi har ännu inte fått nån dagvårdsplats åt honom men jag talade med dagvårdsledaren idag och det verkar lösa sig inom kort! :)
Ännu i fjol då kände jag att jag verkligen inte ville börja jobba, det kändes inte alls bra när jag tänkte på jobbet.. men efter att jag var å hoppade in där strax före jul så ändrade det nog, det känns bra, det är bra människor i jobb där nu och jag känner mig riktigt inspirerad att börja jobba!
Var på möte med Chefen i veckan och vi funderade fram en riktigt bra jobbstrukturering tyckte jag, det ska förstås diskuteras med dom andra där så dom får va med å fundera ut en bra plan, men det blir nog bra! :)
Har under en längre tid funderat på hur man kunde ändra arbetsuppgifterna så det blir mindre stressigt och så  det fungerar smidigast, och eftersom chefen höll med om de flesta saker så tror jag på den här modellen! Men det är klart att det ska testas och planerar och funderas, och visst kommer det att ta ett tag innan jag vänjer mig att va tillbaks i jobb och innan mina medarbetare vänjer sig med att ha mig tillbaka där, det är inte så många som är kvar där som jag känner utan det blir nytt för alla.. men det blir nog bra!
Och det ska bli skönt att inte fundera på ekonomin hela tiden! :)

/M

2 comments:

  1. Va kul ti byri jobb ijen. :) no jyst har vi väldigt mytji tråts å vissa dagar sko é va skönt ti va i arbejti... Men he é ja int redo för enno. Måst kåm in najn daa tå do é tibak ijen.

    ReplyDelete
  2. Ja du ska kom in! :) alltså ja skäms ju så för att int ja ha vari ti ert na än! men ja hoppas du förstar hu e er, ti ha två lagar e svårt ti koma heimifrån, jär er e å trotsot, suck.. men va ska int he bli betär! Ha e så bra! :)

    ReplyDelete