Sunday 17 March 2013

mycket på gång!

Jo alltså nu e d ju tusen år sen jag bloggat ungefär, tänker flera gånger i veckan att jag ska men det blir bara inte, stor orsak är att jag inte lyckas få mina bilder från telefon till min lilla dator och det är så tråkigt att bara skriva ett slätt inlägg utan bilder! men en liten uppdatering om vad vi sysslar med ska jag nog hinna med! :)
Har alltså börjat jobba! i lite på två veckor har jag nu jobbat och det känns förvånansvärt bra! Aron trivs hos sin dagmamma och Ella trivs på sitt dagis så det är ju nog en bidragande orsak till att det känns bra för mig att jobba..
Men det har jag nog konstaterat förr oxå att jag är en för rastlös själ för att "bara sitta hemma" med det vill jag inte säga att man inte "jobbar" när man är hemma med barn för jag tror nog det är det svåraste jobb man KAN ha, dom som inte tror mig kan ju pröva på det själv.. ;) jag menar att jag blir rastlös då jag inte har vuxna att umgås/prata med, plus att mitt tålamod med barnen är ungefär tiofalt bättre, det är roligt att leka med dem när man inte träffats på hela dagen!
Har i dagarna blivit medlem i xtravaganza också, har ju försökt med varierad framgång att bli av me babykilona men hittills har det ju inte lyckats nåt vidare så nu ska jag satsa lite tid på mig själv och att komma i form så jag orkar bättre! har bara hunnit vara på 1 möte och gjort upp ena delen av mitt träningsprogram ännu men det känns bra, tror nog det underlättar att ha ett bra supportsystem då man vill ner i vikt!
Annars så flyger dagarna fram här, ibland känns det som man inte riktigt hänger med.. men nu har det börjat klia i planteringsfingrarna och jag vill verkligen ha vår, sol, värme! nog med vinter!
Det om det, njut av solen när ni ser den och ta hand om varandra! :)


/M

No comments:

Post a Comment