Tuesday 11 September 2012

Lyckligt lottad..

..det känner jag mig idag! å tacksam för att jag har en fin gubbe och två fina barn, syskon att umgås med, mamsen å pappsen som alltid ställer upp, å att barnen har mor å farföräldrar, kusiner och stor släkt!
Härliga vänner har jag oxå, di ställer alltid upp om man behöver en pratstund eller en kaffekopp, jag hoppas ni vet att jag ställer upp när ni behöver det oxå!
Tacksam är jag att vi har ett trevligt hus att bo i å en stor trädgård där barnen kan springa omkring..vad gör det att den är full med brännässlor!
 Glad är jag över att vi får vara någorlunda friska!
Vilken tur att man bor just här där årstider avlöper varandra så man inte hinner bli uttråkad!
Vilken lycka det är att jag har vänner som har hästar som behöver motioneras så jag får ta en ridtur då och då!
Tänk hur bra det är att svärfar är byggare och kan renovera vårt kök! å så kul barnen som får träffa honom varje dag! :)
Glad är jag över att vi har pengar till mat å kläder å sånt det är många som inte har det!
Nöjd är jag för att jag kan gå på Arbiskurser å göra något mer än att bara vara mamma ibland (å vilka bra kurser dom ordnar sen!)
Tänk va härligt det är att vi har föräldrar som har villor där vi får spendera lata sommardagar!
Detta kom jag att tänka på idag när jag blev bitter å sur för en liten småsak, bra att gå tillbaka å läsa sen nästa gång jag tycker att nåt är orättvist, dåligt, hemskt osv...
Egentligen så har jag det jättebra!

/M

No comments:

Post a Comment