Tuesday 25 September 2012

tillfreds med livet!

Ja det är jag just nu! tycker allt flyter på som det ska och har nästan inget att klaga på!
Visst är det fullt upp, har börjat jobba en del på helgerna för jag är absolut inte  van med att inte ha pengar.. har jobbat sen jag var 12 år så den ekonomiska biten med vårdledigt funkar inte riktigt för mig. Dessutom är det skönt att jobba lite emellan man får komma bort från vardagen och glömmer inte alldeles bort sina kunskaper heller.. :)
Men annars är jag nog nöjd med livet som hemmamamma också, jag umgås med barnen å pysslar och stickar och virkar å syr.. å så syltar och saftar jag en del när det hinns. detta betyder ju dock att det nu ibland är ganska stor oordning i vårt hus för jag vill göra roligare saker å inte städa stup i kvarten.. vet ni om jag hade råd då skulle jag ha städhjälp! det är såååååå tråkigt att städa! men då igen så tycker jag verkligen om när det är rent och snyggt så det är ju nödvändigt ont!
Vi har ganska mycket på gång här i huset nu tycker jag med köksrenovering, kommunalval och kurser hit och dit, förutom de vanliga Massis band spelningar och mina ridturer. men jag trivs när det är fullt upp!
På torsdag skall vi ha möte med partikandidaterna och det ska bli spännande! :) sen på söndag är det ve och fasa fotografering, hjärtat sjunker som en sten i bröstet på mig vid tanken på fotase, om ja nu nån gång sku se mindre galen ut på ett foto sku jag bli väldigt glad men jag tror man kan räkna fotografier av mig där jag inte ser fullkomligt vansinnig ut på en hand.. jag är absolut INTE fotogenic!
Så min gissning är att alla andra medkanditater ser fina å propra ut medan jag sticker ut med nån helgalen min av något slag.. så då får jag skämmas över det fotot då i all evinnerlighet men vet ni det bjuder jag på i sånt fall, kanske får jag nån som har en dålig dag att skratta gott å då e d ju nästan värt det! :)
På lördag är det dags för H&T ´s bröllopsfest, ska bli otroligt roligt! fast lite nervös är jag oxå, ska nämligen va toastmaster och det är ett tvåspråkigt bröllop.. nog för att jag kan finska men när man blir nervös blir det lätt fel och jag säger ändå fel rätt ofta.. håller som bäst på å fixa å dona med lite grejer till helgen.
Nå mer hade jag inte att säga denna gång, nu går jag å Aron ut i solen!

/M

No comments:

Post a Comment