Thursday 25 October 2012

mycket att blogga om!

Ja det har jag faktiskt, väldigt mycket tillochmed, tror jag delar upp det i flera inlägg för det blir så tungläst annars! :)
Kan ju börja med lite uppdatering om den evighetslånga köksrenoveringen.. det går framåt! :) äntligen! vår kära byggare (svärfar) har varit borta 1,5 vecka så då allt stått stilla har det varit väldigt jobbigt men nu e d på gång igen!
Klinkers e lagda, å det blir verkligen snyggt! Igår va sotaren hit å kolla rökgångar till högforsen och idag muras det lite, imorgon ska svärfar och kolla upp den högfors vi siktat in oss på ( en 5 A) så hoppas vi på att få hem den då.. sen har taket blivit fixat och troligtvis på måndag är det dags för köksskåpen att sättas upp! jippii! :)
annars har det varit en rätt så jobbig period här, Aron har haft inte bara en utan två öroninflammationer och det har han aldrig haft förr.. första gången fick han en 3 dagars pencillinkur, verkade bra men en vecka senare blev han riktigt dålig, jag var då till Ikea med jobbarkompisarna och allt verka ok på morgon, visst va han lite förkyld men inget desto värre trodde vi.. på kvällen fick gubben åka in akut med honom då var han jättedålig! :( å jag satt fast på en buss å kunde inte komma hem fort nog! usch vilken ångest jag hade när jag satt å vänta på att få höra hur det var... :( nu är han bättre och har fått en 4 gånger starkare kur än senast och glädjande nog får han inte ont i magen av den! men han är fortfarande väldigt slemmig i luftvägarna och får koksalt spira varje kväll (annars hostar han så han spyr..) han får alltid massor med slem då han är förkyld men nu är det iaf bättre, var in på tisdag för uppföljande blodprov och allt verkar bra! :)
Ella har oxå varit till doktorn men då till rådgivningen på 5 års koll och hon är nog för go min lilla tjej! dom mätte blodtryck och allt denna gång och hon va så duktig! :)
Mitt i allt detta har jag jobbat en del, och mycket tid har spenderats till politiska grejer, vårt parti har haft torgdag där vi bjöd på grillad korv, kaffe och kanelbullar och sen har vi fått besök av Jutta Urpilainen också! Hon var verkligen trevlig, jordnära och saklig! :) mer politik i följande inlägg!
Har oxå varit och ridit Brazilia ett par gånger förra veckan, hon e så go å glad! :)
Igår fick jag ett samtal om jag vill köpa nåt älgkött i år och klart som korvspad att jag vill det! :) älskar älgkött! så imorgon ska jag hämta 50 kg! vi ska dela det med familjen för så mycket behöver vi ju inte själva.. :)
Denna helg ska jag jobba både lördag och söndag och sen på söndag är det ju valdag och valvaka hos Marika, spännande värre! :)

Ut i solen gott folk, det är så sällan vi ser den! :)

No comments:

Post a Comment