Tuesday 10 April 2012

1 års kalas å djupa tankar..

Ja tänk vad tiden rusar fram, i söndags 8.4 blev vår lillkille 1 år! :) Vi kalasade hela dagen men han fattade inte alls varför alla va så uppåt å varför han fick en massa paket.. :) idag ska vi på 1 års kontroll å sprutor..urk..
bilder från kalaset ska jag lägga in senare! :) min lilla kille som växer upp så fort, ibland vill jag stanna tiden lite!
Jag ogillar starkt dagens väder! blir riktigt depressiv av den här snön! Jag vill ha riktig vår nu! Har i ett par dagar gått å funderat över allt möjligt å konstaterade i morse att jag borde sluta grubbla så mycket!
Ibland känner jag när jag läser om hur mina vänner och bekanta hittar på roligheter, att jag vill ju oxå! ibland känner jag mig lite exkluderad från sånt, eget fel är det då jag verkligen inte varit så social sen jag blev mamma.. men det betyder ju inte att jag inte vill, ibland hittar man inte skötare och ibland orkar man bara inte men jag saknar att umgås med andra par! känna sig som mer än bara mamma..
å ibland känns det som man inte "får va me å leka".. inte en rolig känsla men så är ju livet.. å då börjar jag grubbla.. har jag sagt/gjort nåt dumt? jag pratar så mycke så det händer jag säger saker som uppfattas fel eller som jag inte riktigt tänkt igenom.. men jag tror det är dags jag slutar grubbla.. man är inte omtyckt av alla, inget att göra åt, onödigt att tänka så mycket på!
å jag får väl ställa till me nåt själv, bjuda in folk å va mer social helt enkelt! :)
eller så kanske lite solsken sku fixa humöret! :)

/M

No comments:

Post a Comment