Wednesday 18 April 2012

planerar kök i mitt huvud..

Ja vi ska renovera köket (studsar uppochner av lycka) till sensommaren/hösten är det dags! Eftersom det är jag som spenderar mest tid i köket (yllätys) så får jag bestämma det mesta! :)
Jag vill ha ett lantkök, gammaldags härligt kök med en högfors spis! Det blev lite trubbel där eftersom vi har haft skorstenseld här så rekommenderas inte att man lägger in fler spisar... meeeeen först blev jag deprimerad å sen disskutera jag med gubben å så kom han ihåg att dom hade ju redan kollat så skorstenen inte är sprucken! men för att va på den säkra sidan ska vi kolla det igen innan planerna kör igång på riktigt!
Jag var vädligt fundersam ett tag för man vill ju verkligen inte elda upp huset (eller sig själv å hela familjen) men det är min största dröm att ha en högfors (eller helst en AGA men vi e ju int miljonärer heller). håller tummarna nu bara att det ska gå att installera en! :)
Jag minns när jag var liten å min fammo koka alltid på sin högfors fast hon hade vanlig spis oxå, maten som görs över öppen eld i gjutjärnspannor smakar helt underbart, inte plastigt å trist bara jättegott, å brödet som bakas i dessa ugnar.. åååå d vattnas i munnen vid tanken... så vill jag ha det! å sen är det ju myshetsfaktorn oxå, tända eld i spisen å mysa medan kaffet kokar.. :)

Annars e ja väldigt trött på denna så kallade vår, vad f*n e d med vädret? snö? jag vill ha SOL! försöker ignorera utsidan så gott det går!

Håller oxå på att plocka ihop diverse barnkläder o dyl som jag ska sälja på loppis i helgen, har en massa kläder som nån annan kan ha nytta av! loppis hålls vid församlingshemmet å det är visst rätt så många försäljare så jag handlar väl lika mycke som jag säljer antar jag men.. :)

Nåja ska göra mig i ordning för att fara till Vasa å hälsa på mamma som blivit opererad för gallsten idag, pappa kan ju inte köra bil så jag ska agera kusk!

tjingtjing


/M

No comments:

Post a Comment