Sunday 20 November 2011

lite ett och annat!

Just nu hinner jag inte blogga alls men jag försöker slänga in en tanke eller två iaf!

Först av allt ska jag skriva ner detta att jag blev otrooooooligt besviken på min bank häromdagen! (har alltid tyckt att jag har världens bästa bank) Men som jag skrev i tidigare inlägg så vill jag hjälpa till lite med EB forskningen så jag bestämde mig för att köpa ett par EB-fjärilar  och dessa beställde jag av Nathalies mamma Jenny (ebifamiljen.blogspot.com) det blev en total kostnad på 72 kronor vilket ju inte är någon peng alls sen när utlandsbetalningen gick igenom så hade min bank tagit 13,50 EURO för att göra betalningen!!!!! förstå alltså jag understöder en förening och banken tar nästan det dubbla för att sätta in pengarna till en svensk bank! otroligt svagt tycker jag!!

Sen till annat! Nu har vi varit utan singulair åt Aron i två dygn! tre dygn till så ska vi på mjölkprovokation! jag är på helspänn hela tiden, vill inte, får inte bli sjuk nu då vi e såååå nära! drömmer mardrömmar om att jag inte kan sluta amma innan jul (trivialt jag vet men jag VILL ha mammas julmat!! Försök själva va utan alla mjölkprodukter i 5,5 månad så vet ni hur enkelt det är)
Lillkillen han är så glad och nöjd då han är frisk, finaste barnet ever! Och han har börjat prata! han säger Mamma, bappa, heij, gay, yipppii å annat smått och gott! 1 tand har ploppat upp och en till är nästan ute!
Ella är så otroligt glad över sin lillebror att det är riktigt rörande att se!
Hon har sovit hos sin fammo och faffa i natt, gubben har varit till Närpes på keikka med bandet så vi steg upp då han kom hem... :)
Ofta driver Ella mig till vansinne då hon är hemma men varje gång hon sover bort så saknar jag henne jättemycke!

Till något helt annat.. det kliar i mina fingrar att få sätta upp julsaker... det brukar inte vara så för mig men nu när jag är hästlös och inte har så mycket annat att göra så är det så.. men jag skall hålla mig till nästa helg! Ella ska få hjälpa till, hon e så duktig på att torka damm å pyssla! min egen lilla hjälpreda!

Dags att ge lilleman morgongröt, ha en bra dag alla därute!

No comments:

Post a Comment