Thursday 3 November 2011

Hemma från sjukhuset!

Jaa.. vi har varit inne på barnavdelningen med Aron i två dygn! Han fick ju en förkylning för ett par dar sen (som jag var glad över då d va en "vanlig" förkylning). Men d va ett riktigt elakt laryngit (falsk krupp) virus och det landade oss än en gång på avdelningen!

På måndag tyckte jag ändå att han var rätt så bra i skick, lite snuvig och hostig men ok! Hade besök av vännen Hanna å sen då gubben kom hem for jag till frissan och förnyade frisyren! (jo ja ska lägg upp bilder då jag fått ordning på rufset) det blev en rejäl förändring! inte mera blond utan kopparfärgad med ljusa highlights! :) jag trivs i rött, det passar min personlighet! :)
nåja, när jag kom hem igen så sov lilleman ännu och allt var lugnt, sen då han vaknade hade han världens krupp hosta och det lät som han sku drunkna i spott! Jag blev helt i panik å insåg snabbt att det här reder vi inte upp här hemma!

å eftersom gubben och dottern sku på reflexspårning ordnad av dagklubben (en jättehit :) ) så for jag och A iväg själva då...
Men på akuten fick vi vänta i 3 (!!!) timmar! det tycker inte jag är rimligt för en sån liten en! Sen lyssnade doktorn i ca 2 sekunder på lungorna och ringde upp till avdelningen där dom bad oss komma upp genast!

Första natten var en mardröm! han hade jättesvårt med slemmet och ont i lilla halsen! jag vankade runt med honom och  han sov i korta snuttar, jag sov int alls...

 Efter läkar kontrollen på tisdag togs bla RS och svalgprov på honom och jag visste redan innan han sa det att vi inte skulle få komma hem den dagen... men läkaren ordinerade adrenalinspira åt honom och efter ett par så svängde läget! Aron nös å frusta å spotta å dom hjälpte honom med att suga ut slemmet och då blev han bättre! Igår fick vi komma hem på permission över dagen! å Aron var helnöjd att va hemma! han sprang (i sin gåstol) från rum till rum å skrek "heij, heijjjj, heijjii" åt alla sina saker... :)
Vi var in på check på kvällen och fick spira igen, allt lät bra med honom så vi fick va hemma över natten! Sköterskan gav mig en fin liten blick då ja nästan hosta ihjäl mig å gubben sa på skämt att "kanske frugan sku få lite å" å faktiskt tyckte hon det behövdes så jag fick också adrenalinspira och fick lite lättare ett tag!
Tack! säger jag bara, det var verkligt fin service! :) dom är super på barnavdelningen! alla är verkligen jättetrevliga där!

Idag skall vi på läkarkoll igen och mera spira och sen ser vi om vi blir utskrivna eller om vi (vilket jag tror) skall vara dagpatienter ett tag till..

Enda som är lite blä är att hans mjölkprovokation nu måste skjutas upp ett tag så jag får så lov att amma längre, vilket i sin tur betyder att det blir ingen jävla tårta på mitt "kalas" sen för jag kommer ändå inte att få äta den... å de e mitt kalas så de e jag som bestämmer.... *s* men det är ju självklart att lillen kommer först så det får va så här ett tag till nu!

Nu är det dags för morgongröt! återkommer senare!

No comments:

Post a Comment