Thursday 10 May 2012

sen senast..

har ju inte uppdaterat på ett tag igen men nu när det regnar och Ella är vid dagklubben å lillgrisen sover har jag   bra med tid att skriva några rader.. Tycker det är riktigt skönt med regn!  de senaste dagarna har jag mest spenderat i trädgården, anlagt ett nytt jordgubbsland, Tack Lena för plantorna!, fixat trädgårdslandet, rensat nån  blombänk å sånt.. å d e jobbigt, kul men tungt, speciellt nu när pollensäsongen är igång på allvar.. suck, önskar att jag inte vore allergisk för pollen med det är inget att göra åt! är helt svälld i slemhinnorna i näsan och bihålorna, huvudet värker och jag e såååå trött hela tiden.. tyvärr lär det bli värsta pollenåret på flera år så jag får nog hämta ut medicin nu..
har jobbat så hårt i trädgården flera dagar så nu då det regnar så gör jag absolut ingenting! huset ser ut som värsta bombnedslaget men vet ni va, ja bryr mig inte om det! idag ska jag ta det lugn, för det behöver jag! å ikväll ska jag fara å rida! :)
kommer ni ihåg att jag skrev om att jag skulle sticka en överraskning åt systerdotter Juni till hennes 1 årsdag? här kommer bilder iaf! :)
Juni blåser ut sitt 1 års ljus..

Det var alltså en Pippi klänning jag stickade åt henne...

Busiga Juni å hennes kusin..

å så fortsätter vi bildtemat med lite bilder från 1:a Maj då vi va ti villan på em, hann oxå vara å åka med Emma tåget till Kovjoki, å morgonpigga som vi e va vi även å sjöng in våren med Manskören vid brostugan... dock bara bilder från villan..
My men.. :)

Ella på bästa stället hon vet, Digerberget..

Fammo å Faffa å Ella njuter av solen..


Igår hade vi vänner över för att planera sommarens semestertripp.. vi ska fara tillsammans till Nådendal, alltså till Mumindalen! :) Vi ska hyra en stuga , den ligger precis bredvid sjön och var hur mysig som helst, Ella ser verkligen fram emot att få se Mumindalen! :) något mer vidlyftigt ämnar vi inte göra denna sommar, det sparar vi tills Aron e så pass gammal så han oxå har "nytta" av det!
Nu i helgen ska vi ta en tripp till Tuuri men mor å far i deras husbil, länge sen jag varit dit, kul ska det bli! :)
Njut av våren!

/M


No comments:

Post a Comment