Tuesday 15 May 2012

utegångsförbud..

jaa det har jag typ... i slutet av förra veckan börja jag känna av bihålebesvär... tänkte nog att det berodde på pollen å grejs men gjorde inget åt saken... BIG mistake alltså! Jag har en tendens att ignorera såna saker som att jag har astma och pollenallergi, vet inte riktigt varför men jag vill nog inte erkänna att jag har nån slags sjukdom alls! jag har ett tag tillochmed gått så långt så jag inte tog astma medicin ett tag för jag tyckte själv att jag var alldeles frisk.. å så var det inte alls utan jag blev betydligt sämre av att ignorera problemet.. så också denna vår.. tänkte inte på att jag borde börja äta medicin för pollen i förtid utan körde på som vanligt..
Så då blev d en tripp till sjukan då, där världens pådrag blev följden, doktorn trodde nog jag hade nåt betydligt allvarligare än bihåleinflammation och uppretade slemhinnor pga pollen men det gick bra iaf! Nog är det bättre att dom kollar för mycket än för litet! :)
Nu har det gått ett par dagar och medicinerna börjar verka som tur är! ser inte längre så svullen ut i ansiktet och kan sova om nätterna utan att ha fruktansvärt ont!
Fick utegångsförbud av doktorn... några dagar skulle jag hålla mig inomhus, och det gjorde jag... nästan... ;) för det mesta kan man väl säga!
Var faktiskt rätt dålig i skick så jag kommer nog att minnas medicinen i nästa år, får vi hoppas, för jag får väl nog inse att jag inte är helt frisk... jag har astma å pollenallergi å jag borde sköta mig bättre!
Det om det, idag är det lådbilsrally i Nkby å vi ska ta båda ungarna med å gå på folkfesten! det brukar va jätteroligt! :)

/M

No comments:

Post a Comment