Saturday 24 March 2012

Allt och inget..

Oj oj vad dagar och veckor rusar förbi! Jag käner av vårstress här hemma, det är så mycket jag vill göra men tiden räcker bara till lite! jo ser ni fast jag är hemma så är det så mycket att göra hela tiden med barnen så tid att pyssla och så gör man då man hinner...
Nu har ja oxå börjat rida så smått igen! :) har turen att ha en kompis som har en häst som behöver motioneras nån gång i veckan så jag blev riktigt glad för det ger mig chansen att rida igen! Å hästen är en superfin dam som är otroligt kul att rida! :) idag har jag ridit dressyr å tanttadara va riktigt på hugget och vi hade jätteskoj! tänkte jag skulle skritta av i terräng men det har snöat under morgonen och damen fick såna styltor under fötterna så jag fick hoppa av å leda henne resten av vägen, man borde verkligen ha hovkrats med sig alltid!
Denna vecka har vi varit med om PH registrering av lillemans mage, det var väldigt mycket omständgare än vad jag trodde! Vi hade fått brev hem där dom skrev att det går till så att dom för en liten sond genom näsan och mäter under ett dygn hur mycket magsyra som kommer upp. Aron var jätteduktig och dom tejpade fast slangen å jag trodde då vi sku få fara hem direkt men nej si ni då sku det röntgas oxå så den satt ordentligt, vi fick förståss vänta länge vid röntgen och sen upp å vänta igen på läkarens uttlåtande, sen var det naturligtvis så att sonden måste flyttas  å allt fick tejpas om! jag var lätt irriterad då för kl var 10 å han hade int fått äta nåt ännu å det var nog det värsta för honom, sonden bekom honom inte så mycket!
Så här ser man ut me en fasttejpad sond..
Jag trodde ju att själva mätaren sku va en liten nätt sak men nej så var det ju inte, så här stor var den:

å den sku lillkillen (eller mest mamma å pappa) släpa på under ett dygn, man sku oxå trycka på nå knappar varje gång han åt eller sov..
det fanns ett bälte som man kunde fästa runt magen men det var ett bälte för en vuxen så d funka int så bra..
nåja det var bara ett dygn i vårt liv å nu vet jag att uppskatta att barnen är så friska som di är, tänk om man sku måsta släpa på nå sånt hela tiden!
Svaren på mätningen får vi väl någon gång nästa vecka å då ska vi se om vi evenuellt får avsluta astmamedicineringen då!
Jag å Ella har ju pysslat krukor här hemma å här är en bild på hur några av dem blev.. :)
Så nu i veckan har vi planterat om blommor och sått vattenmelon, blomkål, broccoli å diverse blommor å kryddväxter.. väntar tills det ska bli ordentlig vår så jag kan göra i ordning växthuset och landet!
Nu är det dags att städa lite innan kvällen kommer och jag skall ut och äta å på bio med trevligt sällskap! Tyvärr blev barnvakten sjuk så gubben stannar hemma å tar hand om barnen så länge! 

/M

1 comment:

  1. ack ja, man borde verkligen uppskatta att man fått friska barn! tyvärr glöms det bort allt emellanåt då de bara bråkar och är olydiga... Men så är de ju också ändå alltid det absolut bästa man har! Hoppas allt e ok nu med svaren sen.

    ReplyDelete