Thursday 15 March 2012

att fånga momenten..

Jag fick tipset av syster yster om ett inlägg  i en blogg och när jag läste det blev jag genast på så bra humör! Det var en engelska som skrivit om hur det verkligen är att vara förälder och om hur alla säger att man ska njuta av alla stunder för dom går så fort att man ska "fånga dagen". Hon skrev sååå bra om hur man som mamma mest försöker överleva, att fånga dagen är en omöjlighet men att man skall försöka fånga momenten, eller stunderna. som mitt i kaoset när ens lilla tös säger "jag älskar dig mamma" eller när när lillemannen gnäller fler timmar å sen plötsligt ler å e så vacker så hjärtat smälter.
Jag knusslar inte om att jag rätt ofta tycker att det är jobbigt att vara mamma, inte skulle jag byta ut det men det är ingen dans på rosor hela tiden! men jag håller helt med den skribenten om det att om man bara kommer ihåg att minnas dom små moment varje dag då allt är bra, då orkar man också bättre med dom jobbiga stunderna!
Just nu fångar jag stunden, stunden då Ella är på dagklubben, Aron sover sött i sin vagn å jag får njuta av en kaffe, härligt! nu laddar jag batterierna för att orka leka, bära, trösta, mata resten av kvällen!
För mina barn är ändå dom finaste som finns! :)
/M

No comments:

Post a Comment